WEKO3
アイテム
東北芸術工科大学におけるIR分析結果の教学への活用
https://tuad.repo.nii.ac.jp/records/2000126
https://tuad.repo.nii.ac.jp/records/2000126392ae43d-8578-411e-86d8-31662f3b133e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-03-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 東北芸術工科大学におけるIR分析結果の教学への活用 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Utilization of IR Analysis Results for Educational Purposes at Tohoku University of Art and Design | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | IR, インスティテューショナル・リサーチ、入試種別、GPA、進級、就職内定 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | IR, Institutional Research, entrance Examination type, GPA, Promotion, Job offers | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
古藤, 浩
× 古藤, 浩× 吉田, 朗× 粟野, 武文× 志鎌, 和典× 目野, 真麻 |
|||||
著者(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 562 | |||||
姓名 | KOTO, Hiroshi | |||||
言語 | en | |||||
姓 | KOTO | |||||
言語 | en | |||||
名 | Hiroshi | |||||
言語 | en | |||||
著者(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 941 | |||||
姓名 | YOSHIDA, Akira | |||||
言語 | en | |||||
姓 | YOSHIDA | |||||
言語 | en | |||||
名 | Akira | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 東北芸術工科大学においては、大学の活動に応じて得られる様々なデータの活用を意図して、2015年度にIR(インスティテューショナル・リサーチ)推進室が設置された。この推進室は大学のディプロマポリシー、カリキュラムポリシー、アドミッションポリシーそれぞれのポリシーに従った意思決定において、その決定プロセスにおける客観的データの活用と検証を目指している。 本研究では、その分析結果の一端を紹介する。具体的には入試と入学後の成績、入学後の成績と進級、入学後の成績と進路決定、社会での活動能力に関連するPROGテストと進路決定、その他について分析した結果を議論する。 |
|||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In 2015, Tohoku University of Art and Design established the Institutional Research (IR) Promotion Office with the aim of utilizing various data collected from the university’s activities. This promotion office aims to utilize and verify objective data in the decision-making process in accordance with the university’s diploma policy, curriculum policy, and admission policy. This study introduces part of the analysis results. Specifically, we discuss the results of the analysis of entrance examination type and grades after admission, grades after admission and promotion, grades after admission and employment offers, the PROG test related to social skills and employment offers, and others. |
|||||
言語 | en | |||||
bibliographic_information |
ja : 東北芸術工科大学 紀要 巻 32, ページ数 11, 発行日 2025-03-08 |
|||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |